• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ۴۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید

  • کد خبر : 3934
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ۴۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: روند تقاضای سرمایه گذاری در این مناطق با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم و ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران با شتاب به پیش می رود به طوری که در نیمه نخست امسال، میزان تقاضا در این بخش به چهار هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد […]

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: روند تقاضای سرمایه گذاری در این مناطق با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم و ایجاد زمینه برای سرمایه گذاران با شتاب به پیش می رود به طوری که در نیمه نخست امسال، میزان تقاضا در این بخش به چهار هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح باغ پسته مکانیزه منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رقم روز به روز بیشتر می شود و سرمایه گذاران بیشتری برای حضور در این مناطق رغبت پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: در یک و نیم سال نخست دولت سیزدهم، سرعت رشد سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲ برابر شد و این سرمایه گذاری ها روز به روز به نتیجه می رسند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاری بوده و جزء بهترین نقاط دنیا در این خصوص به شمار می روند، اظهار کرد: پایین بودن هزینه تولید، زیرساخت های مناسب و خوب، دسترسی به بازارها، شاخص سهولت کسب و کار و معافیت های گمرکی از جمله مواردی است که سرمایه گذاران را برای حضور در این نقاط تشویق می کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مناطق آزاد به طور ذاتی، تجاری و صنعتی هستند، ادامه داد: ولی در برخی مناطق مثل ماکو اراضی کشاورزی خوبی داریم که طرح هایی در آنها اجرایی می شود هرچند طرح های کشاورزی در مناطق آزاد، دانش بنیان و با ارزش افزوده بالا به اجرا در می آید.

عبدالملکی گفت: سعی داریم بخش کشاورزی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی می کنیم و در این خصوص توجه جدی به موضوع نوآوری و ارزش افزوده بسیار فوق العاده در دستور کار است.

وی با ابراز خرسندی از طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو افزود: امیدواریم در ماکو که بزرگترین منطقه آزاد کشور و یکی از بزرگترین مناطق آزاد دنیاست، بتوانیم کارهای بیشتری در این خصوص انجام دهیم.

عبدالملکی برای افتتاح چند طرح کشاورزی و صنعتی به ویژه فاز اول بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور در منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر کرده است.

این باغ در زمینی به وسعت ۳۴۰ هکتار احداث شده و بزرگترین باغ پسته یکپارچه و هوشمند کشور است که فاز اول آن ۱۵۰ هکتار را شامل می شود و نهال کاری در آن صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://miandoabsasi.ir/?p=3934
  • نویسنده : سیامک نجفیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : میاندوآب سسی
  • 108 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.