• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

توسعه آذربایجان‌غربی با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی

  • کد خبر : 2588
  • ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
توسعه آذربایجان‌غربی با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی

آذربایجان‌غربی در یکسال گذشته مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، هلدینگ‌ها و بخش دولتی بوده و گام بزرگ خدمتگزاران در دولت مردمی نیز حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار بوده است، موضوعی که بخش مهمی از امیدهای توسعه‌ای این خطه را بارور می‌سازد. به گزارش خبرنگار میاندوآب سسی ، آذربایجان […]

آذربایجان‌غربی در یکسال گذشته مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، هلدینگ‌ها و بخش دولتی بوده و گام بزرگ خدمتگزاران در دولت مردمی نیز حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار بوده است، موضوعی که بخش مهمی از امیدهای توسعه‌ای این خطه را بارور می‌سازد.

به گزارش خبرنگار میاندوآب سسی ، آذربایجان غربی در سالیان طولانی همواره از معضل سرمایه گذاری کم در راستای توسعه، عمران، آبادانی و افزایش شاخص‌های اقتصادی رنج می‌برده است و این مشکل همواره با بهانه‌های مختلف ادامه داشته تا جایی که در برخی از سال‌ها برای رسیدن به رقم سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری، البته از نوع سرمایه گذاری خارجی، خبرهای مختلفی نوشته و ابراز خرسندی از سوی برخی مسوولان هم به چشم می‌خورد.

هرچند که مسوولان در برهه‌های مختلف، خبر از سرمایه پذیری قابل توجه در آذربایجان غربی می‌ دادند و از برنامه ریزی در این عرصه می‌گفتند ولی تقریبا هیچ کدام از این اقدامات به بار نمی‌نشست و به جز سرمایه گذاری اندکی توسط دولت در استان، سرمایه گذاری خاص دیگری وارد استان نمی‌شد که البته می‌توان تحریم‌ها را نیز در این خصوص یک مقصر مهم قلمداد کرد.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم، بخشی از برنامه ریزی‌ها به سمت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور سوق یافت و با روی کار آمدن معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در اواسط پاییز سال گذشته، اولین گام‌ها برای این امر مهم برداشته شد.

در حدود یکسال گذشته، اولین کاری که در آذربایجان غربی صورت گرفت، بررسی وضعیت فعلی بود تا بتوان به تصمیمی درست برای بهبود این وضعیت رسید؛ یک سخن استاندار آذربایجان غربی بسیار در این خصوص قابل تامل بود که هنوز در یاد بسیاری از رسانه‌ای‌ها مانده است؛ «فضای سرمایه گذاری آذربایجان غربی اقیانوسی به عمق نیم سانتی‌متر شده است.»

بیشتر بخوانیم

فضای سرمایه گذاری آذربایجان غربی اقیانوسی به عمق نیم سانتی‌متر شده است

این صحبت را استاندار آذربایجان غربی، پنجم دی سال گذشته در بازدید از پارک علم و فناوری در قالب یکی از طرح‌های یکشنبه‌های تولید گفت که توانست وضعیت سرمایه گذاری در استان را به خوبی نشان دهد.

بعد از آن بود که تلاش‌ها برای ارتقای این عمق روز به روز بیشتر شد و بسیاری از حوزه‌ها در این باره دست به کار شدند.

دولت هم در این باره تکلیفی قانونی را برای همه کشور به ویژه آذربایجان غربی تصویب کرد که به تصویب مجلس هم رسید؛ آن تکلیف این بود که در آذربایجان غربی باید در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی به حدود ۸ درصد برسد یا حداقلی تلاشی برای رسیدن به این رقم شود و رشد اقتصادی هم فقط از ۲ راه ممکن بود؛ ارتقای شاخص‌های سرمایه گذاری و البته بهره وری.

ارتقای بهره وری که از نایاب‌های حوزه اداری، اقتصادی، صنعتی و حتی کشاورزی در کشور و آذربایجان غربی است؛ امری بود که باید برای آن تلاش زیادی می‌شد و حتی شاید رسیدن به اهداف آن در یک سال دور از انتظار به نظر می‌رسید، به همین جهت، بخش مهمی از تمرکزها در حوزه رشد اقتصادی آذربایجان غربی در سال جاری به موضوع ارتقای شاخص‌های سرمایه گذاری معطوف شد.

لینک کوتاه : https://miandoabsasi.ir/?p=2588
  • نویسنده : سحر نوبهار
  • ارسال توسط :
  • منبع : میاندوآب سسی
  • 111 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.