• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

ساخت نخستین «هتل بوتیک» آذربایجان‌غربی نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

  • کد خبر : 4569
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
ساخت نخستین «هتل بوتیک» آذربایجان‌غربی نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۰ درصد عملیات مرمت قلعه تاریخی بدلبو در ارومیه انجام شده است، گفت: اتمام این طرح و تبدیل شدن این مکان به نخستین «هتل بوتیک» استان نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است. مرتضی صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار میاندوآب سسی […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۰ درصد عملیات مرمت قلعه تاریخی بدلبو در ارومیه انجام شده است، گفت: اتمام این طرح و تبدیل شدن این مکان به نخستین «هتل بوتیک» استان نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مرتضی صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار میاندوآب سسی افزود: قلعه بدلبو در منطقه نازلو جزو قلعه های تاریخی فاخر ثبت ملی شده است که تحت مالکیت بخش خصوصی قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مالک این اثر تاریخی فردی علاقمند به مباحث میراث فرهنگی است، مدتی است که عملیات مرمت این بنا را شروع کرده و کمک های اعتباری نیز از طرف میراث فرهنگی برای مرمت آن صورت گرفته و بیشتر هزینه مرمت را خود مالک بنا تقبل کرده است.

وی ادامه داد: اما نظارت بر مرمت بنا توسط همکاران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت می گیرد و بنا از روی عکس ها و تصاویر قدیمی آن احیا و مرمت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه بنا در مرز سرو قرار دارد و درآن مسیر زیر ساخت ها، وضعیت خوبی ندارد به مالک مجموعه تاریخی پیشنهاد شده که برای تقویت زیر ساخت های این مجموعه کمک شود.

صفری گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تسهیلات ارزان قیمت برای احیا و مرمت بنا در نظرگرفته و مالک یا سرمایه گذار هم با همکاری اداره کل، برای مرمت و تبدیل این بنا به نخستین «هتل بوتیک» استان تلاش می کنند.

وی افزود: هتل بوتیک با ساختار معماری سنتی بوده و همچنین در این مجموعه کاربری های فرهنگی، رستوران های سنتی و بازارچه فروش صنایع دستی راه اندازی می شود تا گردشگران داخلی و خارجی ازآن بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، قلعه بدلبوی ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

به گزارش میاندوآب سسی، هتل بوتیک به آن دسته از هتل‌ها گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند؛ آن‌ها به طور معمول کوچک‌تر از گراندهتل‌ها بوده و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا، به چیدمان هنری کار دقت شده است.

قلعه تاریخی بدلبو در ارومیه یکی از آثار تاریخی این شهرستان است و هدف از ایجاد آن حفاظت از شهر ارومیه و استقرار فوج افشار بود.

این قلعه‌ تاریخی در ۱۴ کیلومتری ارومیه در مسیر جاده سرو و در محال نازلو ‌چای واقع و به احتمال زیاد قلعه به خاطر جلوگیری از مزاحمت اشرار در دوره حکمرانی شجاع الدوله برادر اقبال الدوله حاکم ارومیه و مصادف با سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده است.

این قلعه از بخش های مختلفی شامل ساختمان های پیرامون، عمارت اصلی، برج و بارو تشکیل شده و مصالح بکاربرده شده درآن نیز بیشتر از ملات چینه گلی، خشت، آجر و سنگ است.

این مجموعه تاریخی دارای وسعتی بیش از ۱۶ هزار مترمربع بوده و چشم انداز و محیط پیرامون آن دارای جاذبه های بصری زیبایی از باغات انگور و سیب بوده و از هوایی سالم و پاک برخوردار است.

لینک کوتاه : https://miandoabsasi.ir/?p=4569
  • نویسنده : منیجه فتح آور
  • ارسال توسط :
  • منبع : میاندوآب سسی
  • 69 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.