• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

۷۲ موسسه قرآنی در آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند

  • کد خبر : 4952
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
۷۲ موسسه قرآنی در آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۲ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که ۷۲ فقره از آنها فعالیت مستمر دارند. حجت الاسلام منصور امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار میاندوآب سسی با بیان اینکه ۶ موسسه قرآنی غیر فعال در استان امسال فعال سازی شده است، افزود: ۱۰ موسسه در حوزه اهل […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۲ موسسه قرآنی در استان وجود دارد که ۷۲ فقره از آنها فعالیت مستمر دارند.

حجت الاسلام منصور امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار میاندوآب سسی با بیان اینکه ۶ موسسه قرآنی غیر فعال در استان امسال فعال سازی شده است، افزود: ۱۰ موسسه در حوزه اهل سنت فعال است و ۷۵برنامه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی ۱۲ موضوع اولویت دار با ۱۴شاخصه را طراحی کرده و اجرا می کند، اضافه کرد: مباحث پرداخت به مبانی قرآن کریم شامل الگوی سبک زندگی، رسانه، هنر، رصد، حکمرانی، انقلاب، تاریخ، جهاد تبیین، مهدویت و آینده‌پژوهی از جمله این موضوعات در یک بسته فرهنگی فاخر هستند.

وی ادامه داد: یکی از طرح های ویژه ملی طرح تدبیر است که به صورت ویژه روی آن تمرکز شده و در سطوح مختلف اتفاق می افتد و درصدد هستیم از مربیان و اساتید قرآنی استفاده کرده و موضوع تدبر و تفکر را به این وسیله ترویج کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال ۶۰ تفاهم نامه با بخشهای مختلف و مجموعه های فرهنگی داشتیم که ۵۰ میلیارد ریال حجم اعتباری آن بود.

حجت الاسلام امامی گفت: بخش مهمی از فعالیتهای فرهنگی از طریق سمن ها انجام می‌شود و از جمله معدود دستگاههایی هستیم که به صورت مردمی فعالیتهای فرهنگی را کلید زدیم.

وی افزود: طرح دیگری که این نهاد اجرا می کند، طرح مستورا یا حفظ موضوعی قرآن است که توسط مردم رقم می‌خورد و در ایام ماه مبارک رمضان و در بین عموم مردم ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در این طرح مقررشده تا ۴.۵ درصد از دانش آموزان استان که ۳۰ هزار نفر را شامل می شود در حفظ موضوعی قرآن حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته جهان اسلام نیز از فعالیت های این بخش است که در کنار کار ویژه های بسیاری که داشتیم انجام می شود.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: امسال ۲۰ محفل قرآنی در سراسر استان برگزار شد که تمامی کار اجرایی و نیمی از بار اعتباری آن برعهده تبلیغات اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه ۲ محفل ۲ هزار نفری نوجوانان نیز در استان برگزار شده است، گفت: اجرای طرح تربیتی در مدارس با رویکرد چند جانبه و شبکه سازی بین جوانان نیز طی فرایندی توسط این بخش در راستای توسعه فرهنگ قرانی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://miandoabsasi.ir/?p=4952
  • نویسنده : شهرام صیوری
  • ارسال توسط :
  • منبع : میاندوآب سسی
  • 36 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.